191 artikelen gevonden

Eenvoudig differentiëren door lestaken om te draaien

praktijk

Met het omdraaien van taken kun je in elke les eenvoudig differentiëren en alle leerlingen de juiste ondersteuning geven. Lees de praktische tips in dit artikel.

10 mei 2017 po vo mbo so

Versterk de intrinsieke motivatie voor rekenen met de Grote Rekendag Dit artikel bevat een video

praktijk

Studenten Pedagogisch werk organiseren de Grote Rekendag voor basisschool De Meulebeek. Daardoor ervaren deze studenten niet alleen zelf hoe leuk rekenen is, maar ook hoe je rekenen interessant maakt voor leerlingen.

bijgewerkt op 29 maart 2022 po mbo

Welke verantwoordelijkheid en zeggenschap heb je als leraar? Dit artikel bevat een video

praktijk

Het professioneel statuut bevat afspraken tussen bestuur en leraren over de zeggenschap van leraren op vakinhoudelijk, vakdidactisch en pedagogisch gebied.

bijgewerkt op 8 februari 2019 po vo mbo so

School Wide Positive Behaviour Support: samenwerken aan veilig schoolklimaat Dit artikel bevat een video

praktijk

Met een positieve en consequente benadering zorgt School Wide Positive Behaviour Support of PBS voor een veilig schoolklimaat waarin leerlingen goed kunnen leren.

bijgewerkt op 10 maart 2020 po vo mbo so

Onderwijsinnovatie en vernieuwing: hoe doe je dat? Dit artikel bevat een video

praktijk

Je hebt als leraar een goed idee. Hoe zorg je ervoor dat je dat weet te vertalen naar de praktijk? Lees de tips van verschillende pionierende leraren.

bijgewerkt op 16 januari 2022 po vo mbo so

Ken je de gespreksvorm een kritisch reflexief gesprek al? Dit artikel bevat een video

praktijk

Door middel van een kritisch reflexief gesprek kun je met collega's écht in gesprek over het pedagogisch denken, handelen en je onderliggende opvattingen.

bijgewerkt op 17 juni 2021 po vo mbo so

Blijf op de hoogte

Vandaag in je mailbox. Morgen toe te passen in de klas. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang praktische tips, actuele informatie en ideeën voor jouw dagelijkse onderwijspraktijk.