24 artikelen gevonden

Aan de slag met digitale geletterdheid? Zo doe je dat

praktijk

De voorbeeldcases in het ‘Handboek digitale geletterdheid’ laten zien hoe modules rond digitale geletterdheid kunnen aansluiten op bestaande vakken in het po en vo. Dit handboek helpt je een visie op digitale geletterdheid te formuleren en stappen te zetten in de praktijk.

bijgewerkt op 29 maart 2024 po vo mbo so

Koningsspelen: ook voor kinderen met een beperking Dit artikel bevat een video

praktijk

Elk jaar worden de Koningsspelen georganiseerd, een feestelijke sportdag waaraan ook leerlingen met een beperking kunnen meedoen.

bijgewerkt op 16 april 2022 so

Mediawijsheid in het speciaal onderwijs: zo doe je dat! Dit artikel bevat een video

praktijk

Hoe leer je zml-leerlingen bewuster gebruik maken van WhatsApp en andere sociale media? 7 x zo besteed je aandacht aan mediawijsheid in het (v)so .

bijgewerkt op 19 oktober 2023 so

Muziekles extra belangrijk in speciaal onderwijs Dit artikel bevat een video

praktijk

Met muziek ontwikkelen kinderen in het speciaal onderwijs zich sociaal-emotioneel, verbeteren zij hun fijne motoriek, leren ze spelen en kunnen ze beter communiceren

bijgewerkt op 15 februari 2022 so

Een nieuwe kijk op vaardigheden voor nu en in de toekomst

actueel

De term 21-eeuwse of brede vaardigheden – die leerlingen moesten voorbereiden op het functioneren en bijdragen aan de kennismaatschappij – voldoet niet meer. Een overzicht van de nieuwe indeling van vaardigheden die leerlingen nu en in de toekomst nodig hebben.

bijgewerkt op 29 maart 2024 po vo mbo so

Hoe maak je leerlingen mediawijs?

praktijk

Leerlingen zijn minder digitaal vaardig dan ze zelf denken. Lees meer over hoe je ze leert op een bewuste en verantwoorde manier met media om te gaan.

bijgewerkt op 11 september 2020 po vo mbo so

Blijf op de hoogte

Vandaag in je mailbox. Morgen toe te passen in de klas. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang praktische tips, actuele informatie en ideeën voor jouw dagelijkse onderwijspraktijk.