Blijf in ontwikkeling met beeldbegeleiding Dit artikel bevat een video
praktijk
Bij beeldbegeleiding coach je een leraar met videobeelden. De videocoach kijkt mee in de les, maakt video-opnames en bespreekt de beelden met de leraar.
Omgaan met en uitdagen van hoogbegaafde leerlingen Dit artikel bevat een video
praktijk
Met het oefenen van metacognitieve vaardigheden en met maatwerk kun je als leraar hoogbegaafde leerlingen helpen om zich beter cognitief en emotioneel te ontwikkelen
Bij de kleuters leg je de basis voor goede rekenvaardigheid
praktijk
Het is belangrijk om vaak te rekenen in groep 1 en 2, omdat kleuters een natuurlijke interesse in cijfers hebben. Hun elementair getalbegrip komt zo op een natuurlijke manier tot stand. Rekenactiviteiten kunnen spontaan of onderdeel van het lesprogramma zijn.
Vergroot de woordenschat van leerlingen met drama, taal en kunst Dit artikel bevat een video
praktijk
De lesmethode Drama en taal stimuleert leerlingen bij hun taalontwikkeling en ze ontwikkelen verschillende sociale vaardigheden door zich op verschillende manieren te uiten.
Wat leren leerlingen van programmeren met Kodu? Dit artikel bevat een video
praktijk
Harald Dikkers programmeert met zijn leerlingen van groep 7 games in Kodu. Via online platform Kodu leer je programmeren én tal van andere vaardigheden.
Praktijk en theorie bij onderzoekend leren Dit artikel bevat een video
praktijk
Kinderen zijn nieuwsgierig en leren vanzelf nieuwe dingen. Dit onderzoekend leren is op de basisschool voor alle vakken in te zetten.