371 artikelen gevonden

Rekenles volgens het directe instructiemodel Dit artikel bevat een video

praktijk

Het directe instructiemodel is een effectieve aanpak in het rekenonderwijs, vooral voor leerlingen met een achterstand en gericht op de basiskennis.

bijgewerkt op 20 mei 2021 po

5 manieren voor rust en ontspanning in de klas Dit artikel bevat een video

praktijk

Leraren kunnen op verschillende manieren momenten van rust en ontspanning inbouwen in de les, zoals door meditatie, mindfulness, yoga, kindermassage of snoezelen.

bijgewerkt op 25 april 2024 po vo so

Verhalend ontwerpen: leren vanuit een verhaal Dit artikel bevat een video

praktijk

Verhalend ontwerpen is een creatieve methodiek om vanuit een thema leerlingen ontdekkend te laten leren met een verhaal als rode draad

bijgewerkt op 15 september 2020 po

Orde houden in speciaal onderwijs door structuur te bieden Dit artikel bevat een video

praktijk

Orde houden in de klas betekent dat je als leraar duidelijk en consequent moet zijn en structuur en regels moet aanbieden aan de leerlingen.

bijgewerkt op 29 mei 2021 po vo mbo so

Wat je als leraar moet weten over het brein

praktijk

Breinvriendelijk of hersenvriendelijk leren bestaat niet en is een onderwijsmythe. Maar kennis van de werking van de hersenen kan leraren wel inzicht geven in leerprocessen en daarmee in praktische toepassingen tijdens het lesgeven.

bijgewerkt op 12 juni 2023 po vo mbo

Filosoferen met kinderen: een open en veilig gesprek

praktijk

Filosoferen met kinderen is niet alleen leuk om te doen, maar ook belangrijk om hun denkvaardigheden te ontwikkelen.

bijgewerkt op 13 mei 2021 po

Blijf op de hoogte

Vandaag in je mailbox. Morgen toe te passen in de klas. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang praktische tips, actuele informatie en ideeën voor jouw dagelijkse onderwijspraktijk.