Aan de slag met digitale geletterdheid? Zo doe je dat
praktijk
De voorbeeldcases in het ‘Handboek digitale geletterdheid’ laten zien hoe modules rond digitale geletterdheid kunnen aansluiten op bestaande vakken in het po en vo. Dit handboek helpt je een visie op digitale geletterdheid te formuleren en stappen te zetten in de praktijk.
Een tussenjaar na de basisschool Dit artikel bevat een video
praktijk
De Intermezzoklas is een tussenjaar tussen het po en vwo voor leerlingen die nog niet klaar zijn voor de middelbare school. Lees hoe je hier mee omgaat.
Dankzij de META-methode worden leerlingen beter in wiskunde Dit artikel bevat een video
onderzoek
Om wiskundige problemen op te lossen, hebben leerlingen metacognitieve vaardigheden nodig. Leraren ontwikkelden een succesvolle methode om deze te trainen.
Beter rekenen dankzij rekenkaarten in de klas Dit artikel bevat een video
praktijk
Gebruik van de rekenposter zorgt voor samenhang tussen de rekenvakken en verbetert de resultaten van de leerlingen.
Bij maakonderwijs gaan creativiteit en techniek samen Dit artikel bevat een video
praktijk
Leren met je hoofd én handen in de Maakplaats van het Stedelijk Gymnasium Schiedam. De Maakplaats stimuleert creativiteit en interesse in techniek.
Met deze spellen motiveer je leerlingen het nieuws te volgen
praktijk
Hoe stimuleer je meer kennis over het nieuws bij leerlingen? Lucelle Deneer ontwikkelde actualiteitenspellen waarmee ze leerlingen stimuleert het nieuws te volgen.